ظهور رهبرانی مانند توتو  و مادیبا به گذشت نسل دیگری نیاز دارد

ماندلا، نوه نلسون ماندلا، رئیس جمهور سابق و حامیان همبستگی فلسطین روز جمعه به اسقف اعظم، دزموند توتو، ادای احترام کردند.

ماندلا ماندلا[۱] معتقد است که یک نسل دیگر باید بگذرد تا آفریقای جنوبی بتواند رهبرانی با توانایی و قابلیت‌های اسقف اعظم، دزموند توتو[۲]، و نلسون ماندلا داشته باشد.

نوه ماندلا روز جمعه در خارج از کلیسای جامع سنت جورج در کیپ تاون، جایی که پیکر توتو در معرض عام قرار گرفت، سخنرانی کرد. او با گروهی از حامیان همبستگی فلسطین به این روحانی مبارز ادای احترام نمود.

او گفت: «توتو و نسل پدربزرگم افراد قابل توجهی بودند و ظهور چنین رهبرانی در آفریقای جنوبی به گذشت نسل دیگری نیاز دارد.»

"اما هنوز امید هست. من می بینم که جوانان شروع به طغیان علیه فساد و زن‌کشی کرده اند و شما شاهد جوانان آفریقای جنوبی خواهید بود که برای مقابله با این معاصی به خط مقدم می آیند. "

"ما می گوییم زمان آن فرا رسیده که نسل جوان ظهور کند و علم مبارزه را به دست بگیرد. "

ماندلا در ستایش توتو مرثیه خواند.

او گفت: «ما حامیان همبستگی فلسطین هستیم که همیشه صدای ملت‌های تحت ستم در سراسر جهان بوده‌ایم و از کارهایی که اسقف دزموند توتو در طول سال‌ها انجام داد، راهنمایی و الهام گرفته‌ایم.»

"ما قبلاً حضور او در راهپیمایی ها، و رهبری تظاهرات، را ستایش می کردیم و او همیشه در مورد مسئله فلسطین بسیار جدی بود. "

او پس از بازدید از کرانه باختری و سرزمین مقدس، گفت آنچه در آنجا دیده بود بسیار بدتر از آن چیزی بود که در زمان آپارتاید در آفریقای جنوبی شاهد بودیم و به همین دلیل درخواست کرد که اگر با وجود بی عدالتی سکوت کنید، طرف ستمگران را گرفته اید.

"ما فعالیت های اسقف را ادامه می دهیم و همچنان صدای فلسطینیان و بسیاری دیگر از ملت های ستمدیده در سراسر جهان خواهیم بود. امروز ما اینجا هستیم تا او را گرامی داشته و با او وداع کنیم. "

ماندلا از جوانان خواست تا تحصیلات را ادامه دهند.

او گفت: "پدربزرگ من همیشه آموزش را سلاحی می دانست که می توان از آن برای تغییر جهان استفاده کرد. "

"ما همچنان می گوییم که نسل گذشته دارای تحصیلات عالی، ماهر و روشنفکر بودند و باید این خصوصیات را در درون جوانان خود نهادینه سازیم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها دارای صلاحیت و جایگاه بالایی در عرصه های تصمیم گیری بوده و می توانند باعث بروز تغییراتی شوند. "

منبع :

https://www.timeslive.co.za/politics/۲۰۲۱-۱۲-۳۱-it-will-take-another-generation-to-produce-leaders-like-tutu-and-madiba-mandla-mandela/

 

[۱] Mandla Mandela

[۲] Tutu

[۳] Madiba

کد خبر 10586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =